Wojna
Jest to stan całkowitej nienawiści między co najmniej dwoma sforami, którego manifestacją są konflikty zbrojne. Wojna rządzi się swoimi prawami, lecz nawet w takim przypadku trzeba sobie coś ustalić, inaczej nic z tego nie będzie.
Wojna rozpoczyna się gdy jedna ze stron konfliktu wypowiada ją drugiej. Do wojny nie trzeba zgody wszystkich stad, ba nie potrzeba nawet jednej, jednak w dobrym smaku jest powiadomić swego wroga o przyszłościowej napaści. Nie ma też immunitetów nałożonych na poszczególne stada, które chronią przed napaściami - każdy może stać się atakującym i atakowanym. Atak na tereny lub persony należące do jednej sfory z ramienia przywódców stada może skutkować odwetem.
Wojna nie jest w żaden sposób ograniczona czasowo. Istnieją trzy sposoby zakończenia walk.
Pierwszym jest ugoda podpisana przez obie strony. Musi ona zawierać warunki umowy.
Można też skapitulować, jednak w takim przypadku jesteśmy zdani na łaskę zwycięzcy. Może on zażądać czegokolwiek w zamian za święty spokój, nawet jeśli nie będziecie w stanie tego spełnić.
Ostatni sposób jest dość brutalny, następuje kiedy większość psowatych należących do sfory trafia do lochów, a wszystkie tereny przechodzą pod władanie przeciwnika. W takim przypadku sfora pokonana traci wszystkie tereny i jest skazana na tułaczkę.
Pakty
Sfory w krainie mogą podpisywać wszelakie pakty - od koalicji wojskowych po traktaty na temat wymiany lekarstw. Każdy traktat musi zostać spisany fabularnie, a jego zasady muszą być przedstawione administracji.
Jest to stan całkowitej nienawiści między co najmniej dwoma sforami, którego manifestacją są konflikty zbrojne. Wojna rządzi się swoimi prawami, lecz nawet w takim przypadku trzeba sobie coś ustalić, inaczej nic z tego nie będzie.
Wojna rozpoczyna się gdy jedna ze stron konfliktu wypowiada ją drugiej. Do wojny nie trzeba zgody wszystkich stad, ba nie potrzeba nawet jednej, jednak w dobrym smaku jest powiadomić swego wroga o przyszłościowej napaści. Nie ma też immunitetów nałożonych na poszczególne stada, które chronią przed napaściami - każdy może stać się atakującym i atakowanym. Atak na tereny lub persony należące do jednej sfory z ramienia przywódców stada może skutkować odwetem.
Wojna nie jest w żaden sposób ograniczona czasowo. Istnieją trzy sposoby zakończenia walk.
Pierwszym jest ugoda podpisana przez obie strony. Musi ona zawierać warunki umowy.
Można też skapitulować, jednak w takim przypadku jesteśmy zdani na łaskę zwycięzcy. Może on zażądać czegokolwiek w zamian za święty spokój, nawet jeśli nie będziecie w stanie tego spełnić.
Ostatni sposób jest dość brutalny, następuje kiedy większość psowatych należących do sfory trafia do lochów, a wszystkie tereny przechodzą pod władanie przeciwnika. W takim przypadku sfora pokonana traci wszystkie tereny i jest skazana na tułaczkę.
Pakty
Sfory w krainie mogą podpisywać wszelakie pakty - od koalicji wojskowych po traktaty na temat wymiany lekarstw. Każdy traktat musi zostać spisany fabularnie, a jego zasady muszą być przedstawione administracji.