RANGI PODSTAWOWE:
- 1. Nimfa - do jej zdolności należy przyzywanie stworzeń, które nie potrafią oprzeć się jej subtelnemu głosowi. Raz w miesiącu, w razie niebezpieczeństwa, jest zdolna przywołać jedno zwierzę, które posłuży jako pomocnik przy porywaniu, który jednokrotnie może zerwać dodatkowe pięć lin z porywanego Wodnego (także z posiadaczki rangi).
Punkty siły: 400.
Ilość lin: 4
2. Dotyk - osobnik, który raz na tydzień potrafi zmienić przeciwnika w żywiołaka wody, co uzależnia go od woli Dotyku na okres 7 postów. Nie można zmusić opętanego żywiołem do samobójstwa lub zabójstwa.
Punkty siły: 400.
Ilość lin: 4
3. Bańka - zasłużona suczka stada. Pięć razy w miesiącu może przebywać w kilku miejscach naraz, co przydaje się podczas imprezy, czy misji.
Punkty siły: 700.
Ilość lin: 7
4. Wodospad - silny i wytrwały członek Sfory. Potrafi 4 razy w miesiącu przyzwać do siebie ogromne ilości wody, które może wycelować w przeciwnika, by dotkliwie go poturbowały. Odbierają 10-15 HP.
Punkty siły: 700.
Ilość lin: 7
5. Gniew Oceanu - raz na tydzień może przywołać 3 żywiołaki wody, które są mu całkowicie posłuszne przez pół godziny. Żywiołaka odwołać może tylko twórca, a zniszczyć tylko ktoś z SW, posiadający władzę nad wodą.
Punkty siły: 900.
Ilość lin: 9
RANGI SPECJALNE:
6. Deszcz - osobnik o wysokich zdolnościach manipulacji wodą, a konkretnie zjawiskami pogodowymi, związanymi z najróżniejszymi opadami. Trzy razy w tygodniu, dzięki manipulacji pogodą, jest w stanie zesłań na przeciwnika silne opady - deszcz, grad, śnieg w jednym - które mogą dotkliwie go zranić, pozbawiając go 10 punktów życia.
Punkty siły: 1000.
Ilość lin: 12
7. Łza Ferrusa - pies lub suka o łagodnym przysposobieniu. Spośród neutralnej sfory wyróżnia ją pozytywne podejście do świata - choć momentami bywa także melancholijne i nazbyt spokojne. Mawiają - "Czysty jak łza". Jest to doskonałym podsumowaniem charakteru "Łzy", który trzyma się z dala od złej szarości świata. Najczęściej ma jasne oczy. Bystrym spojrzeniem potrafi na wylot przewidzieć złe intencje innych psów - co bywa i wielce pożyteczne, jak i czasem zamienia się w przekleństwo. Łza może użyć swojej mocy jedynie na członkach złych stad.
Punkty siły: 1100.
Ilość lin: 13
8. Kałuża - zwinna i szybka. W razie niebezpieczeństwa, może 3 razy w tygodniu zmienić się w wodę i wsiąknąć w ziemię, pojawiając się tym samym w innym miejscu. Daje jej to znaczną przewagę nad przeciwnikami. A dodatkowo raz w tygodniu jest w stanie zamknąć przeciwnika w uformowanym magiczną mocą akwarium, w którym więzi swego wroga przez 3 posty, uniemożliwiając mu w tym czasie dostęp do powietrza i tym samym osłabiając go znacznie (- 15 punktów życia).
Punkty siły: 1200.
Ilość lin: 14
9. Oaza - jest zdolna/y wywołać halucynacje u przeciwnika dwa razy w tygodniu. Żaden umysł nie jest w stanie oprzeć się wizjom, którymi Wodna/y jest w stanie je nakarmić, gdyż fatamorgana, którą tworzy jest nadzwyczaj realistyczna. Każdy atak paraliżuje przeciwnika na 2 posty, jednakże w tym czasie Oaza jest w stanie wywołać u zaatakowanego dowolną fobię, a dodatkowo ma czas na zadanie mu także fizycznych obrażeń.
Punkty siły: 1300.
Ilość lin: 15
10. Skorpena - samica, która zależnie od nastroju zmienia kolor oczu. Nie może nad tym panować. Raz w miesiącu (tylko do obrony) może zmienić tylne łapy w ogon węża, którym może opleść szyję przeciwnika, a spojrzeniem unieruchomić go na 5 postów. Wtedy może uciec.
Punkty siły: 1500.
Ilość lin: 16
11. Tryton - "męski" odpowiednik Skorpeny.
Punkty siły: 1500.
Ilość lin: 16
12. Burza - pies/suka zdolny/a do władania burzową pogodą, jednakże każdy, kto sądzi, że jedyną zdolnością tego osobnika jest zmiana warunków pogodowych jest w dużym będzie, bowiem posiadacz tej posady w hierarchii Sfory Wody zaskarbił sobie posłuszeństwo gromów, błyskawic i piorunów, którymi posługuje się podczas walki z przeciwnikami, jednakże może wykorzystać je na kilka sposobów, co dodatkowo pomaga Burzy w skutecznym zastosowaniu ofensywy. Do zdolności posiadacza rangi należą:
- raz na 3 dni możliwość zaatakowania przeciwnika niewielkimi błyskawicami, których impulsy elektryczne uszkadzają układ nerwowy przeciwnika na okres 3 postów - traci on wtedy panowanie nad ciałem i nie jest w stanie wykonywać zamierzonych ruchów, a dzięki temu staje się łatwiejszym celem, gdyż jest bezbronny;
- trzy razy w tygodniu potrafi przywołać pioruny, którymi może w dotkliwy sposób uderzyć w przeciwnika, wywołując u niego dwugodzinny paraliż ciała i dodatkowo odbierając mu 10 punktów życia;
- raz w miesiącu możliwość skumulowania wyładowań atmosferycznych i uformowania ich w wielką kulę, która nie jest w stanie chybić - wywołuje ona dotkliwe poparzenia u zaatakowanego (konieczna jest wizyta u medyka), a także odbiera mu 35 punktów życia.
Punkty siły: 1700.
Ilość lin: 17
13. Rekin - osobnik posiadający te rangę zyskał nowe cechy morfologiczne - mianowicie drugi rząd ostrych niczym brzytwa kłów, które są w stanie zadać dotkliwe rany przeciwnikowi, odbierając mu aż 15 punktów życia przy ugryzieniu. Dodatkowo w środowisku wodnym nikt nie może równać się z Rekinem, który w wodzie jest wręcz niedościgniony, przez co o wiele trudniej go zaatakować - głównie, jeżeli chodzi o ataki wymagające bezpośredniego kontaktu z nim.
Punkty siły: 1700.
Ilość lin: 17
14. Kryształ - potrafi dwa razy w miesiącu stać się niewidzialny, przez co może ustrzec się przed porywaniem. Ponadto w razie zagrożenia mogą wyrosnąć mu na całym ciele kryształy, które, jak u jeża, ochronią go.
Punkty siły: 1800.
Ilość lin: 18
15. Potok - pies o tej randze potrafi sparaliżować drugiego dotykiem do czasu jego wyjścia z określonego miejsca. Włada także falami słodkiej wody - potrafi wywabić z praktycznie każdego podłoża wartkie strumienie wodne, które mogą odepchnąć od niego przeciwnika i przycisnąć go do gleby na okres 15 minut w sposób, który uniemożliwia mu wydostanie się.
Punkty siły: 1900.
Ilość lin: 19
16. Głębina - jedna z silniejszych postaci w stadzie. Łapy Głębiny przyozdabiają lepkie błony, zaś kark - sztywna sierść, w razie ataku przybierająca zadanie ostrych kolców i nie tyle chroniąca przed niewielkimi ciosami ze strony wroga, a potrafiąca niesmacznie go pokaleczyć jeśli ten będzie chciał zaatakować jej kark. Głębina swym dotykiem potrafi pozbawić psa pochodzącego z dowolnej Sfory jego magicznych udogodnień na okres 4 dni. Ofiara nie jest w stanie zidentyfikować obiektu zagrożenia ze strony Głębiny.
Punkty siły: 2000.
Ilość lin: 20
17. Płetwonurek - użytkownik, który nie wykazuje aktywności fabularnej lub zwyczajnie o niej zapomniał w Sforze. Jest to ranga dla zasłużonych członków sfory. Psa posiadającego tę rangę nie wolno zdegradować ani odebrać jego wynagrodzeń.
Punkty siły: ---.
Ilość lin: brak.
RANGI EXTRA:
18. Wiwerna - suczka która w dowolnej chwili może zamienić się istotę stworzoną z czystej wody, osunąć się w formę strumienia lub kałuży i przepłynąć do innego miejsca lub też dobiec tam w swej wodnej formie, w której jednak dość się wyróźnia. Nie może być wtedy zaatakowana bezpośrednio - rozpadnie się w drobne krople i dłuższą chwilę zajmie jej przybranie oryginalnej formy. Posiada niebieski język, rozdwojony - jak u węża. Jej łzy raz w miesiącu mogą uzdrowić dowolnego osobnika.
Punkty siły: 2100.
Ilość lin: 21
19. Wiwern - "męski" odpowiednik Wiwerny.
Punkty siły: 2100.
Ilość lin: 21
20. Hydra - pies spod tej rangi jest zazwyczaj niezwykle zagadkową istotą, neutralną na rzeczy najważniejsze. Potrafi wytworzyć wokół siebie barierę, którą mogą przekroczyć jedynie osoby, które mają związane z nim więzy krwi. Jedną z kolejnych umiejętności psa z tą rangą jest 'strzelanie' jadem z wydłużonych kłów, który odbiera trafionemu 20 punktów życia.
Nie porywa i nie może zostać porwana.
Punkty siły: 2200.
Ilość lin: Brak. Nie porywa i nie może być porywana.
21. Kraken - jest to jeden z najsilniejszych osobników w sforze wody. Dzięki swojej nadnaturalnej sile jest w stanie przenieść każdy przedmiot, który znajdzie się na jego drodze, a dodatkowo jego uderzenia wykierowane w przeciwnika pozbawiają go 25 punktów życia, jednakże władanie wielką siłą ma swoje wady, bowiem ten Wodny, nadużywając swojej mocy może poważnie osłabić swoje ciało, przez co skutkiem może być łamliwość kości. W tym wypadku ważne jest, by posiadacz rangi używał swoich zdolności z rozmysłem - optymalnie 3 razy w tygodniu. Dodatkowo jest on w stanie zapobiegać kataklizmom pogodowym.
Punkty siły: 2300.
Ilość lin: 22
22. Kagami - pies/suka, która dwa razy w tygodniu może wytworzyć z wody swego sobowtóra, który w pełni przyjmuję jej/jego wygląd oraz zdolności. Sobowtór ten jest dokładnym odzwierciedleniem pierwotnej postaci posiadacza rangi, przez co nikt nie jest w stanie ich rozróżnić. Dzięki tej zdolności przeciwnik nie ma pojęcia, w którego z nich wymierzyć swój atak (sobowtór jest w stanie przetrzymać dwa ataki). Dodatkowo kopia pierwowzoru jest w stanie wykonywać własne ataki, jednakże te są znacznie słabsze - odbierają jedynie 5 punktów życia, jednakże Kagami może użyć swojego klona, jako zwyczajną przynętę dla odwrócenia uwagi swojego wroga lub chwilowego przytrzymania go, jednakże to nie zawsze się udaje.
Punkty siły: 2400.
Ilość lin: 23
23. Anioł - jedna z najbardziej zaszczytnych pozycji w Sforze Wody. Jak sama nazwa wskazuje, osobnik ten jest nastawiony do innych w pozytywny sposób, ewentualnie i neutralny. W każdym razie jest w stanie trzeźwo ocenić każdą sytuację, gdyż cechuje go spokój ducha, który można nazwać jego magiczną aurą, która ogarnia każdego, kto znajdzie się w jego pobliżu. Zwykle służy pomocą, czy dobrą radą swoim sprzymierzeńcom. Dodatkowo, jako Anioł, posiada on skrzydła, które potrafią przybrać dowolną barwę i, jeżeli posiadacz rangi zechce, może je ukryć. Dzięki temu, że zajmuje jeden z najwyższych szczebli w hierarchii ma możliwość użycia dowolnej mocy Wodnych, jednakże tylko dwa razy w tygodniu.
Punkty siły: 2500.
Ilość lin: Brak. Nie porywa i nie może być porywany.
24. Aqua Signum - Nadzwyczajna ranga Sfory Wody. Przypada jedno takie wyróżnienie na całe podmokłe królestwo, żeby podkreślić unikatowość i graniczące z cudem jej zdobycie. Mianowany Aqua Signum pozostaje trwale na swojej randze, a w momencie odejścia z forum wpisywana jest na Rangę dodatkową. Zdobywa ją poprzez wierność priorytetom SW, wzorową aktywność fabularną, oraz uczestnictwo w sprawach dotyczących stada. Pies, który otrzymał rangę ma nadprzyrodzoną zdolność mentalnej przewagi nad każdym. Wyraz jego podkreślonych siateczką bieli śliepi zmusza siłą perswazji do absolutnego posłuszeństwa. Oprzeć mogą mu się jedynie Alfy i częściowo Bety Wody. Na tym nie kończy się przekleństwo, a być może i wyjątkowość tego urozmaicenia. Właściciel rangi posiada umiejętność rozmazywania się w powietrzu, przeistaczania tym samym w opary krystalicznej, życiodajnej cieczy, która po ociężałym połączeniu z chmurą naznacza toksycznym deszczem obecnych w danym czasie i miejscu. Zakażeni "wypluwają" z siebie funkcje życiowe, pozostając martwymi manekinami aż na czas 3 ich postów. W ten magiczny sposób posiadacz rangi na krótką chwilę zostaje panem czasu i przestrzeni, będąc jedynym ożywionym. Pod specyficznym parasolem może skryć jedną osobę, jeżeli chce, by ta pozostała razem z nim w rzeczywistości. Pamiątką po owym gradobiciu katastrofy, która jest często skutkiem wzburzenia Aqua Signum jest malujący się na ciałach znak wodny (łac. aqua - woda; signum - znak).
Punkty siły: 2500.
Ilość lin: 25.
WŁADZA:
- 25. Samiec/Samica Alfa - są to osobniki dominujące, kierują poczynaniami całej grupy. W razie nieposłuszeństwa, mogą narzucać psom swoją wolę, której nie można zlekceważyć - słowa ich rozkazów stają się wyryte jak runy w umysłach poddanych mu psów. Dodatkowo Wodne Alfy potrafią uzdrowić dowolnego osobnika za sprawą dotyku - członków Sfory z ciężkich obrażeń, a każdego innego z pomniejszych ran.
Punkty siły: 3000.
Ilość lin: 30
26. Samiec/Samica Beta - pomocnicy oraz zastępcy Alf. W mniejszym stopniu niż Alfy mogą narzucać swoją wolę, której jarzmo jednak pies bardzo uparty i zawzięty potrafił będzie zrzucić. Potrafią również wytworzyć energetyczną barierę wokół dowolnego psa, którego uznają za sprzymierzeńca. Przez krótki okres czasu 10 minut chroni ona psowatego przed każdym rodzajem obrażeń.
Punkty siły: 2500.
Ilość lin: 25
+ RANGI SZCZENIĘCE:
Lazurowy Kieł - Zasłużone szczenię w stadzie wodnych. Niesamowicie waleczny młodziak, łaknący przygód i zabaw. Odznaczają go bardzo ostre i silne kły, którymi potrafi posłużyć się w trakcie polowań i obrony. Jest bardzo charyzmatyczny jak na swój wiek, stara się logicznie myśleć i godnie postępować. Bierze czynny udział w życiu stadnym. Po dorośnięciu ma większą szanse na otrzymanie wyższej rangi.
Punkty siły: 100.
Ilość lin: 1
Mała Syrenka - Zasłużone szczenię w stadzie wodnych. Dzięki tej randze potrafi zamienić łapy na złocisty ogon i płetwy. Transformacja ma swoje plusy i minusy. Plusem jest szybka ucieczka przed przeciwnikiem w odmętach wody, zaś minusem - konieczność przebywania przy wodzie co najmniej raz na kilka dni. Suczka ta jest wesoła i ciekawska świata, to co obce i zabronione jeszcze bardziej ją do siebie przyciąga. Po dorośnięciu ma większą szanse na otrzymanie wyższej rangi.
Punkty siły: 100.
Ilość lin: 1